miercuri, 1 ianuarie 2014

Tort de bun gasit al Anului Nou !!!

           Off, cat de lung a fost 2013 si totusi, ce repede a trecut ...   Dar a trecut, cu momente frumoase de care ne vom aminti, si cu momente triste despre care nu ne dorim aducere aminte !!!

           Bine v-am gasit in 2014, dragi prieteni ai mei si ai invartitului prin cratiti, sau simpli cititori !!! In mod normal s-ar cuveni un plugusor, o sorcova, ceva ...  Nu am acum inspiratie pentru asta dar, va asigur de toate gandurile mele bune, de dorinta de a ne implini pe toate planurile, de a ne pastra mintea si trupul sanatoase, multi ani de aici incolo !!!  Concluzionand, spre a trece mai departe la treburile noastre pentru care ne aflam iata, din nou impreuna, va zic un strasnic "La multi ani !!!"

           Si pentru ca noaptea dintre ani se vrea a fi una, cel putin...  festiva, pregatim cu totii fel de fel de mancaruri care mai de care mai sofisticate, dupa cum ne duce inspiratia, bunul gust ori rapiditatea si eficienta rasfoirii unor carti cu retete. La fel am facut si eu si, din vorba in vorba, din site in site, etc, am incropit de-un tort, dupa modelul "Tiramisu". Acest celebru desert, are reteta bine stiuta de intreaga planeta si daca dorim sa-l savuram intocmai, trebuie sa o respectam nemijlocit. Deci, nu-i voi spune "Tiramisu" tortului meu, ci simplu : tort cu branza de vaci si fructe de padure. Asa arata tortul meu, pe care l-am pregatit pentru noaptea de revelion, petrecuta anul acesta la Cluj, cu familia : 
                                                                                            




            Si pentru ca eram multi la impartitul bunatatii , am preparat tortul intr-o tava de chek IKEA, 30 cm, in interiorul caruia am tras un smac de unt si am lipit de el o folie de plastic. Odata pregatita tava, iata de ce mai aveti nevoie pentru 10-12 portii zdravene :
           14-16 piscoturi
           500 gr.mascarpone
           400 gr. branza de vaci
           750 ml frisca
           150 ml vin rosu pt fiert
           100 ml visinata
           3 plicuri zahar vanilat
           3 linguri de zahar
           2 plicuri (mici)gelatina
           1 pachet fructe de padure congelate
           mirodenii pt vinul fiert ( scortisoara, cuisoare, piper, etc )

           Incepeti prin a fierbe vinul in care adaugati o lingura de zahar si mirodeniile pe care le aveti sau care va trec prin cap. Plicurile de gelatina le dizolvati in putina apa, apoi puneti pe foc mic sa se incalzeasca putin , sa nu fiarba; dati deoparte. Odata vinul fiert, il lasati la racit. Va aduceti aminte de el dupa ce preparati crema, in felul urmator:

bateti bine frisca, o dati la frigider pentru juma de ora . Branza de vaci  o amestecati bine cu mascarpone, pana la omogenizare. Adaugati apoi zaharul vanilat si 400 gr frisca spuma. Odata obtinuta o compozitie fina, cremoasa adaugati gelatina dizolvata si amestecati pana se incorporeaza. 

Montarea tortului :
pe fundul tavii, asezati o mana de fructe de padure, apoi le acoperiti cu crema. piscoturile se inmoaie in vinul fiert in care am adaugat visinata, unul cate unul se aseaza un strat peste crema. inca o mana de fructe de padure, iar piscoturi, iar crema, iar fructe... pana epuizati ingredientele. Acoperiti cu excesul de folie de pe margini si il asezati pe unul din rafturile frigiderului, ferit de ochii lumii, pana a doua zi. 
Dupa ce a zacut bine peste noapte, il rasturnati pe o tava dreptunghiulara si indepartati folia. 

Ornarea tortului, asa cum o propun eu : 
un start bun de frisca, zdravan batuta peste care o mana de fructe de padure, nu faceti economie :))
apoi pe mergini cu un pos cu dui mare, ii acoperiti partile laterale cu frisca.  

           Mi-as fi dorit sa am poze cu detalii din interiorul tortului. Poate data viitoare cand voi face unul special pentru o sedinta foto !!! Daca nu ma credeti ca s-a terminat inainte de a fi inceput, intrebati beneficiarii !!! 

           Spor la treaba si, inca odata, la multi si minunati ani !!! 

           Cu  prietenie, 
                                     rdb



Un comentariu: