vineri, 31 octombrie 2014

Piept de pui in crusta cu nuca @agro tv network & chef parade

Dragii mei,cu câteva zile în urmă primesc un telefon. Rareş Habeanu, director de programe la AgroTV mă sună şi mă întreabă : "Sergiu, tu găteşti ?"  Zic: "da!","Bine! Vrei să prezinţi o reţeta pentru noi?", a venit şi următoarea întrebare...   Zic: "Păi....  da!!!"

 De ce am zis da, nu ştiu !!! Aşa cum mulţi dintre voi ştiu, muncesc în tv din 1992.Nu am apărut niciodată în vreo producţie tv, nu am considerat oportun. Nu m-am gândit vreodată că locul meu ar fi acolo...  Nici acum nu cred, doar că, mi s-a oferit ocazia de a combina pasiunea pentru bucătăreală cu posibilitatea de a arată public ce şi cum ştiu să produc în materie de coocking :)  Asta m-a ..fermecat!!!
 Aşa,că zis şi făcut, cea care realizează emisiunea "Mereu în formă", Ruxandra Ilie,m-a contactat, am stabilit ce e de făcut,au urmat chestiuni de producţie. Nu mai lungesc vorba şi prefer să va ofer reţeta pe care am propus-o şi pe care am realizat-o, pentru prima dată în faţă unei camere tv:

Piept de pui în crustă cu nuca ( 2 porţii )

1.piept de pui, 1 buc
2.pâine proaspătă ( nu veche,nu uscată), 150-200 gr.
3.nuca măcinată grosier, nu fin, 150 gr.
4.ulei de măsline
5.cimbru
6.sare mare,piper proaspăt râşnit
7.lămâie, ½ buc

Se pregăteşte cuptorul la 170 oC şi o tavă în care am pus hârtie de copt.
Pieptul de pui se porţionează, din fiecare jumătate scoatem cam 3-4 felii, în funcţie de mărimea acestuia. Se asezonează cu sare şi piper, se lasă deoparte, acoperit cu folie. Dacă îl pregătim cu mult timp înaintea gătirii îl păstrăm la frigider. Nu folosim pâine veche, uscată, tocmai pentru a nu o transforma în pesmet. O mărunţim grosier în blender.Nuca pe care am tocat o uşor, o mărunţim câteva secunde în blender, dar nu fin ca pentru cozonac, bucăţile de nuca să arate cam că cele de pâine. Crusta are în compoziţie pâinea şi nuca trecute prin blender, cimbru, sare, piper, şi ulei de măsline pentru a lega compoziţia. Se amestecă toate ingredientele până la obţinerea unei compoziţii uniforme ca şi consistenta, aspect.
În tava pregătită mai devreme, aşezăm cu ajutorul unei linguri crusta în strat subţire, peste crustă pieptul de pui pregătit, apoi din nou crustă să acoperim în întregime carnea. Nivelăm cu lingura pentru a obţine un aspect uniform al crustei. Intorducem la cuptor pentru 10-12 minute. Dacă dorim o crustă mai rumenită putem lasă maxim 15 minute în cuptor, eventual reducem temperatura.
Salată de varză roşie ( 2 porţii )
1.varză roşie, 300gr.
2.roşii, 1-2 buc medii
3.ulei de măsline, 2 linguri
4.lămâie, ½ buc
5.sare, piper
Varza roşie o tocăm fin, roşiile curăţate de pulpă le tocăm cubuleţe. Le punem împreună într un bol de salată, adăugăm sare, piper proaspăt râşnit şi ulei de măsline. La final stoarcem lămâie din belşug. Amestecăm totul şi până la servire păstrăm la frigider.

Pe platou, alături de feliile de pui în crustă se aşează salată de varză, şi o felie sau două de lămâie.











Trebuie să le mulţumesc prietenilor mei, Daliana Păcuraru, Mihai Bauman şi Anca Mitu ( Chef Parade) pentru susţinerea şi sprijinul lor !!!

Cu prietenie, 
rdb

PS: azi sambata, 01 11 2014, ora 12.30 si redifuzare duminica, 02 11 2014, ora 9.30 - agroTv network, sau online: http://www.agro-tv.ro/live/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu