joi, 2 iulie 2015

Tagliatelle cu legume şi creveţi. De bună seară...

Mare noroc cu frigiderele astea moderne, în care încap o groază de chestii. Chestii de mâncat, evident…  Dar cu cât sunt mai mari frigiderele, tentaţia de a le umple devine direct proporţională cu dimensiunea lor. Ceea ce nu este întotdeauna un plus… Dar câteodată poate fi… 
Aşa cum a fost şi seara trecută când am făcut un …“inventar” al sertarelor congelatorului şi am descoperit cum va spuneam…, chestii  !!!  Printre care, o cutie cu creveţi prefierti, congelaţi , 200 g.  Cumpărată nu demult, pusă la păstrare.  Să fie !!!  Eh, i-a venit rândul… 
Fiind în urmă la capitolul cumpărături, m-am gândit că poate improvizez ceva, cu creveţi şi alte …“chestii”  la îndemână, de prin cămară sau de pe alte rafturi ale frigiderului. Aşadar, conform regulilor, am dat spre decongelare cutia cu creveţi, sus, în frigider. Cât de azi pe mâine, să devină numai buni de pus în tigaie.
Tot în frigider am pus spre păstrare câteva provizii primite de la sora mea, care odată ce-a luat drumul concediului, mi-a lăsat ce avea prin frigider, tocmai ca respectivele provizii să nu ia “drumul” toboganului de gunoi la întoarcere.  Printre bunătăţi, un dovlecel. Mare…  Juma de chil… Da’ bun ! În sertarul cu verdeţuri, am găsit o căpăţână de usturoi proaspăt, doi morcovi mai mărunţei, o ceapă mică.  Începută zilele trecute, o cutie cu valeriana abia aştepta să-şi găsească sfârşitul . Ce potrivire…  Când să închid uşa frigiderului îmi cad ochii pe o sticlă cu vin alb. Asta e, zic, mai bună potrivire nici că se putea…  Şi am tras o duşcă, până să hotărăsc cum că poate fi un bun ingredient în reţeta mea !
În drum spre casă azi, am luat câteva ciupercuţe care luceau în soare de albe şi proaspete ce erau. Tot aşa… să fie ! 
Cutia cu tagliatelle zăcea in cămară, supărată cum că preţ de două săptămâni de când odihneşte pe raft, n-am băgat-o în seama.  Iată momentul  !!!
Aşadar cu ingredientele la îndemână , pregătite să dea buzna în tigaie, m-am pus pe făurit reţeta pe care v-o împărtăşesc mai jos !

Cam de aceste ingrediente aţi avea nevoie :

1.            Tagliatelle ”Barilla” 150 g
2.            Creveţi prefierti  200 g
3.            Morcovi 2 buc mici
4.            Dovlecel mare ½ buc
5.            Ceapă mică 1 buc
6.            Usturoi proaspăt 4 căţei
7.            Vin alb 1 pahar (50-100 ml)
8.            Sare, piper, chilli pudra
9.            Ulei de măsline
10.          Ciupercute 3 buc medii




Şi cam aşa ar trebui  să procedati :

Pregătiţi întâi vasul în care veţi fierbe pastele, într-un litru de apă, cu sare.
Apoi o tigaie mare, încăpătoare.

Morcovii şi dovlecelul curăţate şi tăiate cu peelerul. Îmi place să folosesc această ustensilă la “tocat” legumele, deoarece acestea odată  se sfâşiate se gatesc mai repede, şi au o formă interesantă. 

Ceapa şi usturoiul curăţate şi tocate, jullien. Ciupercutele tăiate  felii. Apropos de ciupercuţe, eu nu le curat pieliţa, mai ales atunci când sunt proaspete, deci nu recomand aceasta manopera.

Creveţii pregătiţi, scoşi din pungă, lăsaţi în zeamă lor.

În tigaia pusă la încins, adăugăm ulei de măsline, apoi legumele tocate. Le sotam bine, cu nişte sare şi mai apoi piper. După câteva minute adăugăm creveţii şi continuăm sotarea. Toate acestea la un  loc vor lăsa zeama în care vom fierbe cateva minute  toate  ingredientele. Când zeama a mai scăzut , adăugăm vinul şi continuăm gătirea.
În paralel cu tigaia, ne ocupăm de paste care odată puse la fiert, au nevoie de circa şase minute ( recomandarea producătorului ),  pentru a deveni  …consumabile, alături de sosul de mai înainte.
Când zeama lăsată de ingredientele din tigaie s-a  evaporat, adăugăm pastele şi amestecăm pe foc încă un minut – două,  astfel încât compoziţia paste-sos să devină omogenă.

Pe platou, am potrivit un pat din frunzuliţele de valeriana apoi cu cleştele special, am aşezat pastele. On top, piper şi chilli pudra din belşug. Câţiva stropi de ulei de măsline, aşa, pentru décor. 

Aşadar, când rămâneţi în pană, dar imaginaţia va este la indemana, o incursiune prin sertarele frigiderului poate fi realmente o ieşire ...din criza !!!
Cu prietenie,

                  rdb

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu