duminică, 20 octombrie 2013

Ardei... in sfarsit ... umpluti :)

           Am multe amintiri ...culinare ! Aceasta papa buna este una din ele, si imi aduce aminte, printre multe altele, de Bunica noastra draga si neuitata, Buna Marioara. Acum nu foarte multi ani, inca era printre noi si ne bucuram cu totii din plin de dragostea ei. Ardei umpluti facea intotdeauna cand stia ca ma intorc la Cluj si cand o vizitam, asta papam, invariabil ! Desigur, nu voi reusi niociodata sa reproduc fidel gustul, pe care cu iscusinta si alte mirodenii numai de ea stiute il dadea mancarii dar, sper sa ma apropii cat de cat. Este una din mancarurile mele preferate..Acum vreun an si ceva i-am cerut surorii mele Luciana,  reteta ( va poate confirma ! ) ...Am primit-o. Si a ramas asa, primita, la pastrare, peste timp! Ieri i-a venit randul si asta e rezultat. Sa va zica ea daca e iesit ce trebuie !!!

Ardei umpluti ...in sfarsit :))

ardei 12 buc/  medii
carne tocata porc / vita 500 gr
ceapa tocata 2 buc
orez bob rotund 1/2 cana
patrunjel tocat marunt 1/2 legatura
marar tocat marunt 1/2 legatura
cimbru uscat / dupa gust
sare
piper negru/ mix proaspat macinat
ou 1 buc
iaurt

Sos

apa 1 l ( sau fond de gaina/ vita), fierbinte
faina 1 lingura
ulei 2 linguri
pasta de rosii 200 ml
zahar 1 lingura


           Ardeii se spala, se scoate cotorul si se curata pe interior, de seminte si nervuri. Se stergsi se scurg de apa.
         
           Celelalte ingrediente se amesteca intr-un bol, pana obtineti o pasta asemanatoare cu cea folosita la chiftelutze. Cu aceasta compozitie umpleti ardeii, astfel incat sa ramana spatiu liber pana la gura lor, cam un centimetru jumate. In timpul fierberii, orezul se va umfla si astfel se va umple acest spatiu. Ii asezati frumos cu gura in sus, intr-o oala, bine sprijiniti unul de celalalt .

           Intr-o craticioara puneti la incins uleiul, apoi faina. Dupa ce s-a incorporat,adaugati pasta de rosii s stingeti apoi cu apa sau fond, si dati un clocot. Daca folositi apa, adaugati un cub de gaina sau de legume.

           Cu compozitia de mai sus, acoperiti ardeii si ii puneti la fiert cam un ceas, un ceas si un sfert, la foc mediu, prima jumatate de ora cu capac. Daca vi se pare interesant , pentru ultimele 20 de minute, se pot introduce la cuptor, fara capac,  asadar atentie la vase, toarte, manere, etc.

           La momentul servirii, presarati patrunjel, de preferinta tocat, si iaurt. Savuros, si mai multe nu !!!









           PS 1: Cu siguranta veti gasi pe internet sute de variante ale acestei minunate mancarici !!! Va asigur ca aceasta e cea mai buna asa ca, incercati-o !!!

           PS 2: Am in pregatire si alte postari, acuma ca tot m-am apucat de bucatareala...   Asa ca urmariti blogul meu ...poate va mai inspirati, cu una, cu alta !!!
         



3 comentarii:

  1. Ani de zile nu m-am putut uita macar la un ardei umplut, dar asa cum i-ai descris tu parca as manca!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt exact cum ii face si mama ! Deliciosi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt exact cum ii tineam minte: frumosi, fortati sa gafaie aburi aromati, gata sa pocneasca, violand papille gustative, sufocand fierea, aducand placerea.

      Ștergere