marți, 21 aprilie 2015

Somon la grătar cu garnitură de legume. Într-un fel... :)

Am descoperit zilele astea, o combinaţie extrem de atrăgătoare.  Desigur, vorbesc aici despre haleală…  Ce credeaţi?  
Ingredientele care o compun sunt din cele mai comune posibil.  Şi probabi  că toată lumea le-a gustat, cel puţin…  Ori pe fiecare în parte, ori combinate între ele,  sau cu orice altceva. Cert  este că de câteva zile pregătesc această garnitură şi o alătur unui alt preparat,  de obicei  cărnii. Am încercat cu pui, cu porc, cu peste, preparat pe grătar. Deci, foarte simplu.
Azi a fost rândul peştelui, somon.  Medalion de somon la grătar cu garnitură de legume.  Să va spun despre ce e vorba şi cum am procedat… 
Încercând o veşnică dietă, nu neapărat de slăbire, ci aşa, de mâncat sănătos, am cumpărat fasole verde congelată…   Să o pun de-o salată cu ceva usturoi, mărar şi alte mirodenii.  Am descoperit în congelator o pungă cu brocolli…   Şi mai apoi vreo doi trei cartofi, uitaţi pe acolo, prin frigider.  Încă buni… 
Şi mi-am zis aşa: o combinată între ele, aruncate în ulei de măsline cu câţiva căţei de usturoi, cum o fi? …

Luaţi de notaţi :

Fasole verde congelată
Brocolli congelat
Cartof  1 buc
Sare/piper/praf chilli
Usturoi 2-3 căţei, mari
Ulei de măsline
Pătrunjel/ mărar, după preferinţe
Medalion de somon, 1 buc



Am luat un pahar de whiskey,  pe care l-am umplut cu fasole verde congelată. La fel, unul cu buchetele congelate de brocolli. Le-am fiert, separat, în apă cu sare. Fasolea vreo 10 min., brocolli 3-4.  Cartoful, mediu, l-am curăţat şi tăiat cubuleţe, fiert în apă cu sare. Le-am aşezat într-un bol, deoparte.
Usturoiul,  curăţat,  tocat.
O tigaie pusă la încins, ulei de măsline.  Usturoi pus la călit, un minut-două. Toate cele trei ingredientele de mai sus, răsturnate peste usturoi, călite bine preţ de 5 -7 minute. Asezonate cu sare şi piper.  La final, o mâna bună de pătrunjel sau mărar tocat, sau combinate.
Totul aşezat într un bol, la căldurică până preparam peştele.
Medalionul de somon bine spălat, asezonat cu puţină sare şi piper. Eu pun mai mult piper, pentru că simt nevoia acestui condiment la peştele gras. L-am aşezat într-o tigaie de teflon, încinsă, care are şi capac. După ce s-a făcut bine pe o parte, l-am întors şi am aşezat capacul. Se prăjeşte foarte bine la foc mediu, apare crustă, iar în interior peştele se găteşte la fel ca şi în cuptor. Adică foarte bine.

Peştele astfel  bine făcut, aşezat pe platou, cu garnitura de mai sus, stropit bine cu ulei de măsline şi ceva praf de chilli, este numai bun, ori pentru un prânz, ori pentru o cină. Şi pentru că e vremea cinei, alăturaţi şi un pahar de vin alb, de la frigider. Merită !!!

Foarte bine echilibrate ingredientele:  fibre şi vitamine din fasole verde şi brocolli, hidraţi de carbon puţini  dar suficienţi  din cartof, proteină din peştele gras, omega3.

E foarte bun! Şi simplu !

Cu prietenie,
           rdb



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu