vineri, 27 martie 2015

Tartine cu măsline şi alte bunătăţi, ultimul episod



Prin clasa a patra cred, am început să scriem compuneri.  Nu eram un mare fan, dar nici nu mi-a displăcut să scriu lucruri. Ţin minte  că lecţia despre această formă primară de literatură a început privind în mare forma acesteia, care include un început, un cuprins şi o încheiere.  

O poveste a fost şi acest joc la care am participat vreme de câteva luni, care a început undeva în toamna anului trecut, şi despre care am scris. A urmat apoi ceea ce aţi văzut mulţi dintre voi, unii apreciind ca fiind simpatică prestaţia mea, colorată, construită desigur în registru casnic, să-i spunem.  Am abordat aceasă apariţie în spirit ludic, dorindu-mi să fiu înţeles de privitori, pentru că fiecare să poată realiza cu minime resurse propunerile făcute în fiecare săptămâna.  Deci …lucruri simple (vorba unui cântec la modă acum ), în 14 episoade. Că am reuşit sau nu, v-aştept cu un feedback!
 În câteva cuvinte acestea au fost începutul şi cuprinsul . Şi cum toate poveştile au şi un sfârşit, o încheiere, a venit şi vremea acesteia odată cu cel de-al  14-lea episod.  Taman pe dos, ar zice mesenii… văzând ceea ce urmează. Pentru că aperitivele se servesc în baza oricăror reguli, la început de festin culinar.... 
Deci, acum, la final de joc teleastic  să savurăm împreună câteva “modele” de tartine cu măsline şi alte bunătăţi, ce pot fi servite că  aperitive.

Tartine cu măsline şi alte bunătăţi

Crema de brânză cu hrean 100 g
Măsline negre 50 g
Ardei copt 2 buc
Roşii 2 buc
Ou fiert tare 2 buc
Mix de mini greens
Ulei de măsline
Oregano, pătrunjel
Seminte de susan
Usturoi
Sare/piper
Toast pentru prăjit, câteva felii



Începeţi prin a pregătii feliile de toast, care se pun la prăjit pe o parte şi pe alta. După ce s-au făcut, le punem de-oparte, în aşteptare.
Roşiile se spală şi se toacă în cubuleţe, ca pentru salsa, se aşează apoi într un bol.
Ardeii copţi se toacă şi ei la fel, cubuleţe, îi aşezăm într un bol.
Oul fiert, idem, în bol. 
Acum, după ce aceste ingrediente au fost preparate iniţial cum am spus, adăugăm lângă fiecare măslinele tocate mărunt, atât cât considerăm necesar, amestecam. Apoi, sare/piper, ulei de măsline şi orice alt condiment pe care îl considerăm nimerit şi la locul lui. Lista de mai sus este orientativă, dacă aveţi altă idee, cu atât mai bine. 
Feliile de toast urmează a fi unse cu crema de brânză cu hrean, deasupra cărora aşezăm topingurile pe care le-am preparat anterior. Şi bineînţeles decorăm, în spiritul servirii unui preparat bine finisat, spre încântarea privirilor, şi mai apoi a papilelor gustative proprii… si ale invitatilor nostrii !!! 

Aşa ca-n pozele Dalianei, căruia îi mulţumesc din suflet atât pentru colecţia de fotografii pe care a realizat-o, cât şi pentru buna prietenie ce mi-a dovedit-o încă odată de-a lungul acestei poveşti.

Vom continua, nu disperati !!!  Aici pe rosudebucatarie minishow-ul culinar-gastronomic, continua !!! La nivel de hobby evident !!!

Cu prietenie,
       rdb

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu