vineri, 6 martie 2015

Salata de ceapa rosie, episodul 11

Îmi face mare plăcere să o amintesc aici pe precupeaţa din Piaţa Moghioroş,  de unde cumpăr verdeţuri. Rar se întâmplă să nu fie acolo când mă nimeresc în zonă. Fie că sunt -15 grade sau  +35, sigur e acolo cu taraba plină. Plină cu de toate.  Unde mai pui că e şi producător autohton…!  Prin urmare, produsele sunt…  autentice!
Iubesc momentul apariţiei cepei verzi …  (a apărut deja, fie vorba-n-tre noi…) ! De la distanţă o văd şi nu mă pot abţine….  Aş putea consuma ceapă verde de trei spre cinci ori pe zi ! Şi nu numai verde…  Orice fel de ceapă, roşie, albă, galbenă sau... verde. Dacă mai ştiţi alte modele, aduceţi-mi-le la cunoştinţă!  Spre testare, desigur!
Ceapa este un rod al pământului care adună între foile sale, un complex imens de vitamine, nutrienţi, săruri minerale şi alte substanţe fără restricţii de consum, chiar indicate. Pe lângă toate acestea, cantitatea de calorii pe care o conţine ceapa este una insignifiantă, fiind astfel unul din produsele recomandate în cadrul dietelor de slăbire. Desigur există şi restricţii referitoare la consumul de ceapă, acestea adresandu-se persoanelor cu diferite afecţiuni le aparatului digestiv şi  care suportă mai greu acest minunat aliment. Din păcate… 
Unul din inconvenientele consumului de ceapă, în special crudă, neprocesata, este persitenta unui miros ceva mai… neplăcut , la nivelul cavităţii bucale. Este unul din motivele pentru care unele persoane refuză categoric consumul de ceapă. Rău fac….   În fine…  Acest neajuns poate fi însă prevenit, iar în cele ce urmează va voi prezenţa o reţeta de salată de  ceapă roşie pe care bunica mea, o servea alături de fasole, ciorbă de cartofi cu afumătură, ciorbă de fasole verde -preferată mea . Asa,ca-n Ardeal… !!!

Salată de ceapă roşie

Ingrediente:

1.            Ceapă roşie 4 buc medii, pentru două porţii
2.            Ulei de măsline
3.            Sare/ piper
4.            Foarte puţin oţet,sau lamaie
5.            Pătrunjel, câteva frunze, tocat fin- opţional













Secretul acestei salate, se află în metoda de “gătire”  a cepei. Un procedeu sofisticat, greu de deprins şi aproape imposibil de realizat acasă…   
De fapt, nimic mai simplu: după ce am curăţat ceapa, şi am tocat-o, o aruncăm fără gijă într-un vas cu apă rece, o lăsăm acolo preţ de câteva minute apoi o frecăm bine între palme, o limpezim şi aruncăm apa. Repetăm acest procedeu ..."extenuant", o dată sau de două ori. A două oară o vom face după ce asupra cepei am aruncat un praf de sare, am frecat-o bine între palme astfel încât sarea să pătrundă în ţesutul cepei. Mai lăsăm cateva minute , apoi ne apucăm de limpezit, şi uite aşa, din două trei ape am spălat ceapa de mirosul ei nefericit, cam 98%. 
Strecurăm astfel ceapa spălată şi limpezită, o aşezăm într un bol şi adăugăm din ingredientele de mai sus, cam cât considerăm că ne face atât plăcere, cât şi bine: sare şi piper, ulei de măsline, puţin oţet sau zeama de lamaie, pătrunjel tocat. Alegeti singuri felul de mancare la care asociati aceasta salata! 
Sper să mergeţi liniştiţi la orice întâlnire !
Cu prietenie,
       rdb

ps:  dacă vi se pare ce mirosul persistă, sunaţi-I pe cei/cele  cu care va întâlniţi şi recomandaţi-le spre consum,  aceasă minunată salată !!! Nimeni nu va mai avea vreo problema  !!!

pps: nici Daliana ( care făcea pozele), nici Sorina ( prietena noastră invitată) , nici colegii operatori Adi şi Florin, nu s-au plâns după filmare de vreo jenă….  odoriferă !!! Si desigur, nici eu !!! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu