joi, 5 februarie 2015

Shaorma cu somon, improvizaţie pentru episodul 7

Shaorma (zisă şi shawarma), este un fel de mâncare specifică Orientului mijlociu. În Liban se zice că ar fi fost inventată…  Personal, cred că aşa a fost !  Varianta pe care o găsim la noi  conţine carne de vită, pui, miel, etc, în combinaţie cu legume  proaspete sau murate şi, cred eu, total nepotriviţi cartofii prăjiţi…. Toate legate cu un sos, un fel de maioneză… în fine… nu m-am ocupat eu de acest mix, astfel  încât nu comentez dacă  e bun ori ba…
Tema de azi e cu totul alta dar, are o fină legătură cu ceea ce am scris paragraful anterior.  Ingredientul propus este peştele, la “Mereu în formă” cu Ruxandra Ilie, această săptămâna… Nu m-a inspirat nimic din ceea ce ştiam deja  gătit cu/din peşte astfel încât să propun …  Aşa că nu am propus nimic, deci nu ştiam în drum spre filmare ce voi găti…  Vroiam ceva simplu, rapid, ceva care să nu pună probleme, ceva cu ingrediente la îndemână… Mi-a venit o idee în drum (prin Crangasi eram...) spre Pulmann. L-am sunat pe Chef Ştefan şi l-am întrebat dacă are ingredientele de care aveam nevoie. Răspunsul a fost desigur, da !!!  Ceea ce vă propun în continuare este o …shaorma cu peşte. Cu somon afumat…. 
Să vedem ce a ieşit:
Ingrediente, pentru două porţii :
Tortilla 2 foi
Crema de brânză 100 g
Hrean ras
Somon afumat 150 g
Avocado 1 buc
Castravete ½ buc
Ardei roşu ½ buc
Pătrunjel sau mărar 1 leg
















NU pregătiţi cuptorul în nici un fel !!! Pentru acest preparat nu aveţi nevoie de cuptor, de tavi, de oale sau alte ustensile !
O foaie de copt  este suficientă , spatula de silicon, un bol, un cuţit bun, un fund de lemn, şi… cam atât….
Începem prin a amestecă crema de brânză (Philadelphia, sau Linessa 5% Lidl), cu o cantitate de hrean ras, atât cât consideraţi că va place, puţin la început, apoi adăugaţi dacă mai credeţi că e necesar. Omogenizăm bine pasta rezultată. Ardeiul, castrvetele şi avocado se spală şi se toacă aşa că în imagini, în fâşii, de lungimi potrivite. Pătrunjelul sau mărarul se spală bine şi se usucă, rupem frunzele de pe tulpină, nu tocăm.
Aşezăm o foaie de tortilla pe hârtia de copt şi ungem cu crema de brânză şi hrean, ¾ din suprafaţa. Aşezăm apoi fâşii de somon afumat astfel încât să acoperim suprafaţa mai înainte unsă,  urmează legumele şi frunzele apoi rulăm, iar cu ajutorul hârtiei de copt facem în aşa fel încât să semene cu o ...shaorma !!! Seamănă, nu ? Poate fi un fel  de mancare bun pentru un pranz …Muuuuult mai sanatos !!!
După ce aţi ţinut-o la frigider un ceas două, e numai bună !!! Noi la filmare nu am avut timp, astfel încât abia a ajuns la cadrul de final….  Dispăruse…  
Prietena Daliana a plecat de la filmare cu o bucata de shaorma in geanta cu aparatele foto, printre obiective...  ce sa mai zic acuma ?... pozele au iesit bine  !!!

Cu prietenie,

rdb

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu